Velayet.Online'a

Hemen üye olabilirsiniz.

Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İslam dini afyon değildir.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • İslam dini afyon değildir.

    Karl Marks'a göre "Din afyondur". Marksist düşünceyi savunan Dr.Hikmet Kıvılcımlı, "din afyondur" sözünü şu mealde açıklamıştır; Hekim nasıl ağır kanser hastalıklarında afyondan, morfinden başka ağrı kesici ilaç bulamıyorsa, tıpkı öyle halkta hayatın ve sömürülerin dayanılmaz öldürücü ağrılarına dayanabilmek için kahramanca bin kutsallık taşıyan dinden medet ummaktadır. (kaynak: Dr. Hikmet Kıvılcımlı Kısaca Marksizm2in Düşünüşü Sol yay. S48)Nasıl ki bir doktor ağır kanser hastasına acılarını unutması için morfin veriyorsa aynı şekilde fakirlikten ve açlıktan kıvranan, süreklı sömürülen halkda acılarını din ile unutur. Din insana acılarını unutturan bir afyon görevi görür. Yani ...fakir misin, boşver ve sabret, bir gün çektiğin acıların mükafatını alcaksın. Senin fakir olman, onların zengin olması kaderindir. Allah'ı yarattığı kadere razı ol. sakın isyan etme v.s.

    Peki İslam dininde de böyle bir anlayış mı vardır? İslam inancında, fakirliğin sorumlusu zenginlerdir. Bakın imam Ali buyuruyor ki:

    Allah, yoksulların rızkını zenginlerin mallarında farz kılmıştır. Zengin malı kendi zevkine harcadığından dolayı fakir aç kalmıştır. (nehcul Belaga)

    İslam inancı insanlara fakirseniz, sömürüluyorsanız sabredin, bu sizin kaderinizdir demez, bilakis senin hakkın zenginlerin malları içindedir ve zengin senin malından zevkini sürdüğü için sen açsın.

    Mesela imam Musa el Kazım (as) buyuruyor ki; Zenginler, fakirlerin rızıklarını ve yaşam haklarını çalıyorlar. (kaynak; el Vesail c2 s 322)

    Yine peygamber efendimiz buyuruyor ki; Allah yoksulların ve ihtiyacı olanların rızıklarını, zenginlerin servetleri ve malları içinde karar vermis. Eğer çıplak kalmışlarsa zenginlerin günahıdır. (kaynak; el Vesail c1 s 509)

    Yani ey fakirler, sizin kayıp mallarınız zenginlerin servetleri içerisindedir. Sizin fakir olmanızın, aç kalmanızın sebebi zenginlerdir. Kısacası fakir zengine “bana lütusta bulun, bana yardım et demez” “benim hakkımı ver demeli”. Bizim anladığımız Alevi İslam anlayışı budur.

    . Ebuzer Muaviye ve Osman döneminde halkın malının yağmalandığinı görerek bu duruma isyan etmiş ve bedelini Rebezenin çölüne sürgün edilmiş ve orada açlıktan ölmüştür. Ebuzer der ki; Evinde ekmeği olmayıpta kılıcını alıp sokağa fırlamayana şaşarım.

    Ebuzer eğer evinde ekmeğin yoksa sabret, alın yazına kaderine teslim ol, İsyan etme demiyor. Niçin ekmeğin için savaşmıyorsun diyor.

    Cafer-i Sadık diyor ki; Eğer sosyal adalet yerine getirilseydi, tüm insanlar ihtiyaçsız olurlardı. (el Kafi c1 s 542)

    Yedinci imamımız İmam Musa el Kazım diyor ki; Eğer adalet yerine getirilse fakirlik olmaz. (el Kafi c1 s152
    Yukarıdaki iki değerli söze göre insanların fakir kalmasının sebebi adaletsizlik, yani sömürü, yani zulüm, yani haksızlık. İmam Ali (a.s.) buyuruyor ki; Hakkınızı arayınız yoksa hakkınızla beraber şerefinizide kaybedersiniz
    Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

    "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

  • #2
    Ynt: İslam dini afyon değildir.

    Allah razı olsun kardeşim çok güzel tespitler.

    Yorum yap


    • #3
      Ynt: İslam dini afyon değildir.

      Medreseteyn kardeşim temennilerin için teşekkür ederim. Bu Ehlibeyt'in güzelliği. Mutahhari gibi alimlerimizin mücadelesi. Bizimkisi sadece bilgi hırsızlığı. saygılarımla
      Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

      "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

      Yorum yap


      • #4
        Ynt: İslam dini afyon değildir.

        Bismillahirrahmanirrahim


        Dersimli kardeşim, bu ne nadan bir dil?
        Al-i Muhammed Şiaları'nın birbirine böyle hitap geliştirdiği nerede görülmüş?

        Hem vakit, hem de sitenin eski lezzetini bulamadığım için artık yazmıyorum; ancak size dostane bir müdahalede bulunmaya ve mektebimizin ulvi retoriğini hatırlatmaya mecbur hissetmekten de kendimi alıkoyamadım.

        Özdemir ağabey ayrıca, kuramsal galat-ı meşhurlardan olan inanışlara bilimsel kısa bir yorumda bulunmuş; teorik olarak eleştiriniz varsa elbet ki buyrun. Fakat, 1960'lar ve 1970'lerdeki Necip Fazıl Kısakürek/Seyyid Ahmet Arvasi ve benzerlerinin sağcı/muhafazakar sığlında trajikomik reddiye anlayışlarına sığınarak; Şia Ekolü'nün büyük taklit merciilerinin eşsiz metodolojileriyle uzaktan-yakından bir ilintiye ulaşamayacağınızı da bilmenizi isterim.

        Bilmiyorum, Ayetullah Uzma Seyyid Muhsin Hekim (r.a) öncülüğünde Necef Havzası'nın Komünizm'e indirdiği tarihsel ilmi darbeleri hiç duydunuz mu? Yahut, Ayetullah Uzma Seyyid Muhammed Bakır Sadr (r.a) ve el-Adva Dergisi etrafında kümelenmiş çağdaşı Şii ulemanın fetvalarının ilmi gelişkenliğinden haberiniz var mı? Mesela, Şehid-i Kamiş Seyyid Sadr’ın Türkçe'ye de çevrilmiş olan Felsefimiz külliyatını bugüne kadar okuma fırsatı yakaladınız mı? Bu dediklerimi bir istikşaf ederseniz, hemen göreceksiniz ki yukarıdaki üslubunuzun herkesce neden yanılgılı ve bilim dışı olarak damgalanabileceğini...

        Laik Demokrat Küfür Sistemleri üzerine söylediklerinizde ise; ben de sizinle harfiyen hemfikirim. Tağuti Rejimler ile maslahat veya itikadımızdaki 'takiyye'ye benzemeyen başkaca takiyyeler rahatlığıyla helalleşebilenler de; o istizaf edici zümrenin tuğyanına dünyada da, ahirette de ortak ortaklık kurmuş demektir. İmam-ı Rahil'in de dediği gibi: "Demokrasi, siyasi fahişeliktir!"

        Son olarak, şunu da iyice bir tefekkür etmenizde oldukça fayda görüyorum:

        Sizce, Suriye Vekalet Savaşı'nda İran İslam İnkılabı ve Hizbullah ile beraber 'Amerikancı Müslümanlar'a karşı onurluca silahlı mücadele veren PFLP-GC, SSNP, Lübnan Komünist Partisi ve Mukaveme Suriye/Acilciler gibi burada saymakla bitiremediğimiz devrimci örgütlerin Şia ilkelerine bu kadar menfaatsiz yaklaştığı bir dönemde nobran deyişlere gerek var mı, yok mu? Nazariye olarak bu dost örgütleri/partileri kıyasıya red etmeli ve onların inandıkları düşlere 'la!' demeliyiz, her batıl düşünceye muvahhidce 'la!' diyebildiğimiz gibi!.. Amma ve lakin, pratik hayatta müstekbir çetelere karşı omuz omuza mücadele hücreleri meydana getirmede anlayışlı taraf ilk biz olmalıyız. Söz gelişi, Mezhep Faşisti AKP Rejimi ve PKK şu an, Küresel İstikbar kurmaylarınca tertip edilen Demokratik İslam Kongresi maskesi altında sadece bölgemizle sınırlı olmayan Şia'nın ilahi yükselişinin ve Mehdevi uyanışının önüne set çekebilmek için Sünni/Hanefî Anadolu ve Sünni/Şafiî Mezopotamya ayağında müşterek görevlendirilmiştir. PKK'nin samimi direnişci kitlesine ve TDH içerisinde örgütlenen Alevi canlara, ister-istemez onları da ilgilendiren bu dayatma ve proje hakkındaki dezenformasyonlara karşı uyanık olmaya davet etmeli ve enteresan dengeleri lehimize çevirmeliyiz. Yani, hepimiz sizin yukarıdaki yazma tavrınız gibi yazarsak; yaşanan siyasi konjonktür bizler zavisyesinde daha da keşmekeş hale bürünür.

        Aksi takdirde inan, Kur'anî çağrı psikolojisine de ihanet etmiş oluruz:

        "Rabbinin yoluna hikmetle ve güzel öğütle çağır ve onlarla en güzel bir biçimde mücadele et. Şüphesiz senin Rabbin yolundan sapanı en iyi bilendir ve hidayete ereni de daha iyi bilir." (16:125)


        Vesselam
        Tevekkülle elde edilen sırlar; bir tek yakîn haddini bilenlere mahsustur.

        Hakikî Şialarımız da yakîn sınırını koruyanlardır, ki onlardan «Allah'ın varlığı sayesinde hiçbir şeyden korkmamaları»nı bekleriz!


        İmam Cafer-i Sadık (a.s)

        Yorum yap


        • #5
          Ynt: İslam dini afyon değildir.

          Beheşti abim Allah kendisinden razı olsun. Söyleyecek bir söz bırakmamış. Müslümanlar maalesef şu dini ve şu mantığı kullandıkları müddetçe Komünistlerin- Sosyalistlerin safları da her geçen gün artacaktır. (inşaallah rabbim buna müsade etmez)

          Hz. Peygamber efendimizin (s.a.a.) güzel bir hadisi vardır. Mealen söylüyorum. Hadis aklımda değil. "Allah insanların kalplerini kendilerine iyilik yapanlara karşı sevgi, kendilerine kötülük yapanlara karşı ise nefret duyacak şekilde yaratmıştır."

          Veya İmam Ali (a.s.)'ın yine aklımda kaldığı kadarıylaşu sözü "şaşarım o insana ki para vererek köleleri özgürlüğüne kavuşturur ama iyilik yaparak özgür insanları kendisine köle yapmaz."

          İnsanın tabiatını Allah bu şekilde yaratmış. İnsanlara iyilik yapar, hakaret etmez, onurlarını incitmezseniz, sünnetullah gereği insanlarda size meylederler. İnsanlara kötülük yaparsanız aksine Küfre bilmeden hizmet etmiş olursunuz. Kafir olsalar insalara iyilik yapın. Mazlumiyetlerinde onların yanında yer alın. Hatta öyle özgür insanlar vardır ki, iyilik yapmak onları köleleştirir. Size köle olurlar.

          Bizim gayemiz şudur ki, insan fıtrarı gereği haksızlığa karşı öfke duyar, ezilene acır. Adalet ister. Sosyalizm'i insanın vicdanı yarattı. Eğer biz bu arkadaşlarımıza sizin aradığınız kişiler, İmam Ali'dir, İmam Hüseyin'dir dersek ve onların bu uğurdaki sözlerini, mücadelelerini, anlatırsak, unutmayalım ki insanın vicdanı bizim yanımızda yer alır. Zaten Beheşti abimin verdiği ayet herşeyi en güzel bir şekilde açıklamıyor mu?
          Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

          "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

          Yorum yap


          • #6
            Ynt: İslam dini afyon değildir.

            Muhammed kardeşim Kim Koministlerin düşüncelerini kabul ediyor? Kabul ettiğimizi nereden çıkardınız? onların jargonuyla konuşmayın diyorsunuz, ama kominist kelimesini kendiniz kullanıyorsunuz? Ayrıca bir komüniste komünist demenin, emperyalizm, sömürücü v.s. dil kullanmamızın fıkhımızca bir mahsuru mu var? İmamlarımız bir yahudi ile tartışırken, Tevrattan hemde aslı bozulmuş Tevrattan delil getirmiyor mu? Biz herkesin cevabını Kuran-ı Kerim'den mi getireceğiz?

            Biz Marks'ın sözünü Capital'den veyahutta başka kitaplardan nakletmeden nasıl iddiasını çürüteceğiz?

            Sevgili kardeşim Hz. Yusuf ((a.s.) hapis arkadaşlarına, ey kafirler, siz şöylesiniz, böylesiniz mi diyor du, yoksa "ey arkadaşlarım" diye mi hatap ediyordu?
            Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

            "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

            Yorum yap


            • #7
              Ynt: İslam dini afyon değildir.

              Bu Hz. Yusuf örneği belki de yanlış bir örnekti. Çünkü hatırladığım kadarıyla "deki ey kafirler" ayetide vardır. Özür dilerim. saygılarımla...
              Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

              "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

              Yorum yap


              • #8
                Ynt: İslam dini afyon değildir.

                Sevgili Muhammed dersimi

                Benim derdim "bakın Karl Marks'ın görüşleri islam'a yakındır" gibi insanların bilinç altlarında böyle bir düşünceyi yerleştirmek değil. Batıda insanlar halkı sömüren, halkı güçlülere köle yapan bir din görüyorlar, Marks'da buna dahil ve bu din hakkında bir takım tezler ortaya koyuyorlar. Onların din hakkındaki sözleriniokuyan Türkiye'de ki insanların zihninde de dinler hakkında batılıların kafasında oluşan algı oluşuyor. Ben de İslam dininin Marks'ın tanımladığı din ile bir ilgisinin olmadığını açıklamaya çalışıyorum.

                Hz. Ali (a.s.)"söyleyene bakma, söylenene bak" der. Şimdi yalanmıdır, insanların din aracılığıyla sömürüldüğü, yalanmıdır, Almanya'da, Arabistan'da din vesilesiyle, halkın egemenlere köle edildiği? Tayyip bile göz göre göre, öldürülen maden işçileri için, kader tanımını kullanıyor.

                Biz ise dinimizin bu dinlerden farklı olduğunu, dinimizin fakirliği, açlığı bir alın yazısı olarak kabul etmediğini açıklamaya çalışıyoruz.

                [rtl]İmam Ali (a.s) şöyle demiştir: "Şüphesiz ki münezzeh olan Allah fakirlerin yiyeceğini zenginlerin malında karar kılmıştır. Bir fakir acıkırsa, mutlaka bir zenginin onun bu hakkını engellediğindendir."[/rtl]
                [rtl]

                [/rtl]
                [rtl]Nehc'ül-Belağa, el-Kelimat'ul-Kısar/320 s. 478[/rtl]
                [rtl]

                [/rtl]
                [rtl]Bu söz gerçekten çok müthiş bir sözdür. Öyle ki bu söz afyon dinler gibi, insanları köleleştiren, ezilenlerin ekmeğini sofrasından alıp, güçlülere hediye eden dinler gibi, fakirliğin, açlığın, yoksulluğun alın yazısı olduğu inancını insanlara söylemiyor.[/rtl]
                [rtl]

                [/rtl]
                [rtl]Diyor ki eğer sen fakirsen, bilki senin fakirliğinin sebebi bu zenginlerdir. Zenginler senin hakkını çaldığı için sen fakirsin. [/rtl]
                [rtl]

                [/rtl]

                [rtl]

                [/rtl]
                [justify][/justify]
                Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                Yorum yap


                • #9
                  Ynt: İslam dini afyon değildir.

                  bismillah
                  kardeşim çok güzel bir başlık gerçekten seni tebrik ederim
                  şimdi konuya dönersek zaten ben bu konuda bir yazı yazmıştım beşeri akınlardaki din sınıfı zalim hükümdarlar ile işbirliği yapmış kimselerdir yani zalimler için tutunacak bir direktir ama islam özellikte ali şiaları için böyle bir şey söz konusu bile edilmez çünkü bizim bir hüseyinimiz var bu bize afyondan uzak tutan bir konudur ile ilgilenmek isteyenler ilk olrak şu konuya bakabilirhttp://www.velayet.com/index.php/topic,25468.0.html hemen ardından şu yazıyı okurlarsa bu konu yani marsizm veya sosyalism konusun kafalarında soru kalmayacağı kanısındayımhttp://www.velayet.com/index.php/topic,25468.0.html

                  Yorum yap


                  • #10
                    Ynt: İslam dini afyon değildir.

                    ilginden ve tespitlerinden dolayı teşekkür ederim sevgili İmamaliaşığı. Bizi İmam Hüseyin (a.s.) ile şereflendiren Allah'a hamdolsun.
                    Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                    "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                    Yorum yap

                    Hazırlanıyor...
                    X
                    UA-144742133-1