Velayet.Online'a

Hemen üye olabilirsiniz.

Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Fatiha'nın doğru anlamı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Sil
new posts

  • Fatiha'nın doğru anlamı

    Fâtiha Suresi

    (Mekke'de inmiştir; 7 ayettir.)

    (Bu sure başlangıç anlamında el-Fatiha, Kur'an'ın başlangıcı anlamında Fatihatu'l-Kitap denilmiştir. Yine 2. ayeti Allah'a hamd ile başladığı için Hamd ve 7 ayetten oluşup iki defa indiğiden Seb'ul-Mesani diye adlandırılmıştır.)

    1- Rahman ve Rahim Allah'ın adıyla
    2- Hamd, âlemlerin Rabbi Allah'a mahsustur.
    3- Rahman ve Rahimdir.
    4- Din gününün sahibidir.
    5- Yalnız sana ibadet eder ve yalnız senden yardım dileriz.
    6- Bizi doğru yola ilet;
    7- Gazaba uğramamış ve sapmamış olan, nimet verdiğin kimselerin yoluna.
    عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

  • #2
    Fatiha'da kendilerine nimet verilenlerden kasıt Peygamber ve Ehlibeyti a.s dır.
    Bunu çoğu müfessirler müslümanlar diye yorumluyor bu yanlıştır. çünkü örnek alınan kimsenin ve iletilecek yolun masum ve dosdoğru olması gerekir. eğer bu yolun ya da kişinin her hangi bir yerinde tek bir bozukluk günah sapma bile olsa, o zaman biz duamızda bizi onun yoluna ilet demekle, bizi o günaha ilet diye de dua etmiş oluruz. ki Allah en çok okunan bir surede böyle dua etmemizi emretmiş olamaz...

    Yorum yap


    • #3
      Ehlisünnet alimleri genellikle Fatiha suresinin 6. ve 7. ayetlerini aşağı yukarı şöyle tercüme etmişlerdir:
      "Bizi doğru yola ilet; kendilerine nimet verdiklerinin yoluna, gazaba uğrayanların ve sapmışların değil."
      Şia alimlerinden birçoğu da son zamana kadar böyle tercüme etmişlerdir maalesef.
      Ama son zamanlarda farkli tercüme edenler de ortaya çikmiştir. Bence doğru olan da bu farkli tercümelerdir.
      Bu farklı tercüme edenler, "ğayril mağdubi aleyhim veladdallin"i, "ellezine en'amte aleyhim"in sifatı bilmişlerdir. Sıfat kabul ettikleri takdirde mana tamamiyle değişiyor. Şöyle ki, Kendilerine nübüvvet ve velayet nimeti verilen kimseler (yani peygamberler ve Ehlibeyt İmamları) gazaba uğramamış ve sapmamiş kimseler oluyor. İşte bunlarin masum olduklari da bu ayetlerden ortaya çıkmış oluyor.
      6. ve 7. Ayetlerin manası sıfat kabul ettiğimiz takdirde şöyle oluyor:
      "Bizi doğru yola ilet; gazaba uğramamış ve sapmamamış olan nimet verdiğin kimselerin yoluna."
      Murtaza Turabi ağa da (hafazahullah Teala) böyle tercüme etmiştir.
      Allame Askeri, ayetullah Hadi Marifet, ayetullah Behişti, ayetullah Mişkinî, İmam Hamaneî ve birçok alimler 7. ayeti sıfat kabul ediyorlar.

      عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

      Yorum yap

      Hazırlanıyor...
      X
      UA-144742133-1